ChristenUnie wil EHS verder doorontwikkelen

Dasmaandag 21 februari 2011 08:15

In tegenstelling tot andere politieke partijen die een halt wensen toe te roepen aan verdere ontwikkeling van de Ecologische Hoofdstructuur(EHS) wil de ChristenUnie door met de EHS.

Tijdens een door de ChristenUnie aangevraagd debat over de Ecologische Hoofdstructuur sprak Statenlid Lubbert van den Heuvel de volgenden woorden namens de ChristenUnie: “De ChristenUnie wil op constructieve wijze aan de slag om de EHS te continueren en te consolideren en met een gezonde dosis creativiteit kunnen we wellicht met minder middelen meer realiseren.”

Staatssecretaris Bleker heeft plannen om een forse bezuiniging op het EHS budget door te voeren, ook vallen kosten voor realisatie van de EHS fors hoger uit. Dit betekent dat er een herijking dient plaats te vinden, dit betekent dat er keuzes gemaakt moeten worden. “Maar het maken van keuzes is iets anders dan een ontwikkeling volledig stil zetten, het is nu belangrijk om slim met de middelen om te gaan, om juiste keuzes te maken om een wellicht op een aantal fronten wat kleinere EHS toch robuust te realiseren” dat is wat de ChristenUnie graag wil.

Reacties op 'ChristenUnie wil EHS verder doorontwikkelen'