ChristenUnie wil inzetten op provinciale weg N786

N786 Loenenzaterdag 19 februari 2011 19:30

Dat laat lijsttrekker Pieter Plug weten tegenover VNO/NCW Stedendriehoek. Als het aan ons ligt zal de uitvoering van de N786 opgenomen worden in het komende coalitieakkoord.

Ik ben blij dat meerdere partijen ons daarin steunen. Wat me wel zorgen baart is dat alleen de lijsttrekkers van PvdA en D66 de ChristenUnie steunen in een duurzame oplossing die de leefbaarheid en bereikbaarheid van het gebied moeten waarborgen. Blijkbaar heeft voor de andere partijen een duurzame oplossing geen prioriteit.

Tijdens het verkiezingsdebat op 2 februari jongstleden werd Lijsttrekker Plug evenals zijn college lijsttrekkers geïnterviewd over de verkeersproblematiek rond de N786. De resultaten van de bijdrage zijn terug te zien op www.n786.nl.

In het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie is duidelijk te lezen dat de ChristenUnie prioriteit geeft aan een aantal provinciale wegen in de provincie en hiervoor eventueel ook bereidt is extra financieel middelen beschikbaar te stellen. In het verkiezingsprogramma staat het volgende te lezen:

Zover er in de huidige bestuursperiode hiervoor nog onvoldoende financiële middelen zijn vrijgemaakt, zullen in de komende bestuurperiode hiervoor deze middelen worden gereserveerd vanuit het meerjaren investeringsfonds. In de volgende bestuursperiode zal ingezet worden op het afronden van de planvorming en uitvoering van de Rondweg Voorthuizen, Lochem, Hummelo, en verbeteren van de leefbaarheid in de kernen Huinen en Putten. Ook krijgen Traverse Dieren, de ontbrekende schakel bij Zeddam, de N796 (bij Ermelo) en de N786 (Apeldoorn – Dieren) de volle aandacht”

Reacties op 'ChristenUnie wil inzetten op provinciale weg N786'