Bezuinigingen op natuur slecht voor toerisme en economie

Schaapskudes Ermelozaterdag 19 februari 2011 16:30

Op woensdag 23 februari brengt een delegatie van de ChristenUnie een bezoek aan de gemeente Nunspeet. Het bezoek staat in het teken van het economische belang van de natuur voor recreatie en toerisme op de Veluwe. De delegatie onder leiding van Pieter Plug, fractievoorzitter in de Provinciale Staten, brengt een bezoek aan de schaapskudde in Elspeet, het bezoekerscentrum van Staatsbosbeheer in Nunspeet en een van de recreatiebedrijven aan het Veluwemeer. Omdat de bezuinigingen van het kabinet op natuur ernstige gevolgen hebben voor de positie van de Veluwe is ook Esmé Wiegman van de fractie in de Tweede Kamer aanwezig.

De ChristenUnie wil zich tijdens het bezoek laten informeren over de gevolgen van de dreigende bezuinigingen. De provincie wil bezuinigen op de schaapskudde in Elspeet en het kabinet op de natuur op de Veluwe. Hierover spreekt de delegatie met het bestuur en de herders va de kudde en met vertegenwoordigers van het Geldersch Landschap en Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer. De partij wil ook weten hoeveel hinder de recreatiebedrijven in Nunspeet ondervinden van een rigide begrenzing van de Ecologische Hoofd Structuur door de provincie Gelderland. Het werkbezoek wordt afgesloten met een korte persconferentie op Camping De Hooghe Bijsschel.

Programma:

13:45 uur – Schaapskooi Elspeet, Stakenbergweg 6 te Elspeet

14.55 uur – Bezoekerscentrum Staatsbosbeheer, Plesmanlaan 2 te Nunspeet

15:50 uur – Camping De Hooghe Bijsschel, Randmeerweg 8 te Nunspeet

Reacties op 'Bezuinigingen op natuur slecht voor toerisme en economie'