ChristenUnie in Ermelo in gesprek over Randstadspoor

Werkbezoek Ermelo (randstadlijn)donderdag 17 februari 2011 16:35

In het kader van de Provinciale Statenverkiezingen 2011 bezoeken de lijsttrekker van de ChristenUnie Gelderland, Pieter Plug, en de heer Frank Visser, beleidsmedewerker ChristenUniefractie Tweede kamer, op 23 februari de gemeente Ermelo. Eén van de speerpunten binnen de campagne is: ‘Gelderland een provincie waar openbaar vervoer, fiets en wegen op elkaar zijn afgestemd’. De ChristenUnie kiest hierbij voor het verder investeren in mobiliteit. Een van de prioriteiten daarbij is het versterken van het openbaar vervoer.

De Ermelose ChristenUnie fractie grijpt dit bezoek aan om de ontwikkelingen rondom het Randstadspoor aan de orde te stellen. De problematiek van de toenemende treinfrequenties en onveilige spoorwegovergangen zullen daarbij onderwerp van gesprek zijn.

Voor dit werkbezoek heeft de fractie van de ChristenUnie Ermelo ook enkele belanghebbenden uitgenodigd. Ook de wethouder en het hoofd van de afdeling Openbare Werken zijn uitgenodigd om dit werkbezoek bij te wonen. Het werkbezoek zal daardoor een open karakter krijgen. ‘Wij willen een open dialoog met alle partijen, om zo te inventariseren waar een ieder staat en om te onderzoeken waar kansen en mogelijkheden liggen. In ons plaatselijk verkiezingsprogramma is opgenomen dat er een onderzoek moet komen naar een ongelijkvloerse kruising van spoor en weg. Dit is eveneens vertaald in een brede coalitieafspraak in het collegeprogramma. Dit werkbezoek biedt een mooie eerste aanzet naar zo’n onderzoek’, aldus Folkje Spoelstra, raadslid ChristenUnie Ermelo.

Door toenemende treinfrequenties wordt dit beeld steeds vaker werkelijkheid. Hoelang wordt het wachten als het Randstadspoor er ligt? De ChristenUnie Ermelo spreekt 23 februari in klein comité over mogelijke oplossingen.