Sauwerder op kandidatenlijst voor Provinciale Staten

harmannuszaterdag 05 februari 2011 14:39

Harmannus Blok, inwoner van Sauwerd en raadslid in de gemeente Winsum staat op de kandidatenlijst van de ChristenUnie voor de Provinciale Statenverkiezingen op 2 maart.

Op de stembiljetten van de Provinciale Statenverkiezingen in Groningen zal op 2 maart ook de naam van een inwoner van Sauwerd te vinden zijn. Harmannus Blok, raadslid in de gemeente Winsum, staat op de lijst voor de ChristenUnie als regionale kandidaat voor Noord Groningen. 'De provinciale politiek heeft een nadrukkelijke rol in de omgeving waarin wij wonen en werken,' aldus de 31-jarige Sauwerder.

De ChristenUnie vindt het van belang dat de Statenfractie rechtstreekse lijnen heeft naar alle regio’s. Blok zal zich sterk maken voor de regio Noord Groningen. ‘Het is van groot belang dat de Statenfractie weet wat er leeft in Noord Groningen. Als raadslid vervul ik al een volksvertegenwoordigende rol. Die kan ik nu dubbel benutten’, aldus Blok.

Als voorbeeld noemt hij de recente ontwikkelingen rond de provinciale weg N361. ‘Dit is een provinciale verantwoordelijkheid, maar ook van groot belang voor de gemeente Winsum en heel Noord Groningen. Ik maak me er sterk voor dat de gelden die gereserveerd staan voor de N361 beschikbaar blijven voor een veiliger en betere ontsluiting van Noordwest Groningen. En dat werkt. Nadat de gemeenteraad in meerderheid tegen het plan voor een nieuwe N361 heeft gestemd is er intensief contact met de Statenfractie over hoe nu verder. Binnenkort komen we met één standpunt naar buiten’ beloofd Blok, ‘die in lijn is met de provinciale verantwoordelijkheid én goed is voor Noord Groningen’.

De campagne van de ChristenUnie is op 27 januari afgetrapt. De speerpunten van de ChristenUnie zijn onder meer: goed wonen in vitale dorpen, het ondersteunen van vrijwilligerswerk en een keuze voor duurzame energie.

Reacties op 'Sauwerder op kandidatenlijst voor Provinciale Staten'