Raadsdebat in Delfzijl over positie VVD'er Heuvelman

In de raad van Delfzijl vindt donderdagavond een interpellatiedebat plaats over de positie van VVD-raadslid Arie Heuvelman. Dat gebeurt op initiatief van raadslid Henk Schimmel (ChristenUnie).

DVHN | Gepubliceerd op 25 februari 2009, 14:51
Laatst bijgewerkt op 25 februari 2009, 15:45
delfzijl -

Al enige tijd is Heuvelman regelmatig in het nieuws vanwege slepende conflicten met de gemeente. Zo kreeg hij onlangs nog een bouwstop opgelegd voor werkzaamheden in de havenboulevard. Omdat hij deze maatregel aan zijn laars lapte, stuurde de gemeente de politie op hem af.

Raadslid Schimmel noemt de publiciteit schadelijk voor het aanzien van de politiek. Hij wijst erop dat de VROM-inspectie de kwestie onderzoekt. Schimmelt roept vanavond zowel VVD-collega Heuvelman als het college van B en W op terughoudend te zijn met naar buiten treden over de geschillen met Heuvelman.

Schimmel vindt niet dat B en W coulance jegens Heuvelman moeten betrachten, nu de VROM-inspectie in het spel is. "Als er gehandhaafd moet worden, moet er gehandhaafd worden. Het college kan niet afzien van een bouwstop omdat het een raadslid betreft. Daar zou de buitenwacht verkeerde conclusies aan verbinden."

Het CU-raadslid noemt Heuvelman 'een aardige man die goed werk doet voor Delfzijl'. "Maar Heuvelman maakt het zichzelf wel moeilijk door zijn ondernemerschap te combineren met het raadslidmaatschap. Een raadslid moet allereerst de belangen van de gemeente behartigen. 't Is de vraag of dat kan als je gelijktijdig ook moet opkomen voor je persoonlijke belang."

Reacties op 'Raadsdebat in Delfzijl over positie VVD'er Heuvelman'