Dringende oproep over versterking en schadeafhandeling aan Tweede Kamer

Huis1

Groningse bestuurders en maatschappelijke organisaties roepen in een brief Tweede Kamerleden op om minister Wiebes (EZK) aanstaande woensdag in het debat over het gaswinningdossier te houden aan zijn toezeggingen en alle afspraken na te komen.

Veel Groningers geloven het Rijksbeleid inzake de gaswinningproblematiek in Groningen niet meer. Ondanks het besluit van de minister om de gaskraan op termijn dicht te draaien zijn ze verontwaardigd, ontgoocheld, cynisch, boos, teleurgesteld, pessimistisch, wantrouwend of murw. Ruim zes jaar na de zware beving in Huizinge zijn nog weinig woningen versterkt en verloopt de schadeafhandeling trager dan ooit. De kans op een zware beving is daarbij nog steeds significant hoog. Het vertrouwen in de schadeafhandeling en versterking van woningen is er niet. We staan op een kantelpunt waarbij er in Groningen iets fundamenteel misgaat. Wij leggen in de brief uit waarom.

U kunt de brief aan de Tweede Kamerleden HIER lezen.

Dit is een gezamenlijk persbericht van:
Groninger Bodem Beweging | Groninger Gasberaad |Colleges van Burgemeester & Wethouders van de gemeenten Het Hogeland, Groningen, Midden- Groningen, Delfzijl, Appingedam, Loppersum en Oldambt, College van Gedeputeerde Staten van de provincie Groningen.